Konténer balesetek
A konténerek nem csak a szárazföldön tudnak balesetet okozni, hanem a szállítás közben is. A World Shipping Council becslése szerint a viharos időjárásnak köszönhetően évente közel 2000 konténer esik a vízbe. Azon kívül, hogy a feladott áru sose érkezik meg a megrendelőhöz az óceánon sodródó konténerek komoly károkat tudnak okozni a velük találkozó kisebb nagyobb hajókkal. A 2017-es, egész Földet megkerülő vitorlásverseny indulói közül ötnek azért kellett feladni a versenyt, mert hajóikkal azonosítatlan úszó tárgynak ütköztek, amik megrongálták a hajókat. A tárgyak szinte biztos, hogy elhagyott úszó konténerek voltak, amik leesetek a szállító hajókról. Ezek a konténerek nem sokkal a víz felszíne alatt lebegnek, vagyis szinte teljesen láthatatlanok.
Biztosan sokan látták az a képet, ahogy több ezer gumikacsát sodor partra az óceán. Még az 1990-es évek első felében egy Kínából Seattle-be tartó konténerhajó rakománya borult a vízbe a Csendes-óceánon, ami nem kevesebb mint 29 000 gumikacsából állt. A kacsaflotta több, mint 10 évig hánykolódott az óceánon, és az áramlatoknak köszönhetően rendkívül kalandos utat jártak be. Egy jó részük Ausztrália és Indonézia partjain ért földet, mások egészen Dél-Amerikáig úsztak, és egy másik csapat felvándorolt a Bering-szoroson keresztül át az Atlanti-óceánra, ahol egy nagy kört leírva Nagy-Britannia partjain kötöttek ki végül.
Ez még egy szerencsésnek mondható eset, mert nem történt komolyabb ökológia katasztrófa. Ám egy ilyen baleset a veszélyes anyagokat szállító konténerhajók estében már sokkal komolyabb következményekkel jár.